Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

logo

ul. Zabrska 14 / 14

40-083 Katowice

Lufthansa – jak ubiegać się o odszkodowanie?

Kiedy i na jakich zasadach możesz ubiegać się o odszkodowanie od firmy Lufthansa? Jak odzyskać zwrot za wykupiony bilet na samolot? Jeśli chcesz poznać swoje prawa, to przeczytaj ten poradnik. Zebraliśmy w nim najważniejsze informacje, które mogą się przydać w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu.

Odszkodowanie za opóźniony lot – Lufthansa

Jeśli Twój samolot nie wystartował z płyty lotniska o wyznaczonej godzinie, przysługują Ci określone prawa. Linia lotnicza Lufthansa wypłaca odszkodowania, gdy lot opóźni się co najmniej o:

  • 4 h dla rejsu powyżej 3500 km,
  • 3 h przy odległości od 1500 do 3500 km,
  • 2 h, jeśli dystans przekracza 1500 km.

W tym czasie przewoźnik powinien otoczyć Cię właściwą opieką. Jej zakres zależy od długości oczekiwania na odlot i obejmuje:

  • serwowanie posiłków i napojów,
  • zakwaterowanie w hotelu,
  • zorganizowanie transportu z miejsca noclegu do hali odlotów.

Zwrot za bilet Lufthansa – reklamacja

Jako pasażer możesz ubiegać się o zwrot za bilet. Wniosek złóż do linii lotniczej, zawsze gdy:

  • to ona ponosi odpowiedzialność za niedotrzymanie umowy,
  • zwłoka przekracza 5 h,
  • nie upłynęło 7 dni od daty podróży.

Po rozpatrzeniu reklamacji Lufthansa zobowiązana jest do uregulowania kwoty w wysokości: 100% ceny niezrealizowanego biletu, części kosztów, jeśli nie został osiągnięty cel podróży.

Odszkodowania lotnicze za odwołany samolot

W sytuacji, gdy Twój rejs został anulowany, masz prawo zażądać rekompensaty od przewoźnika. Lufthansa wypłaca odszkodowania lotnicze w postaci przelewu bankowego, czeku lub vouchera. Ten ostatni wydawany jest tylko i wyłącznie za zgodą pasażera. Wartość zadośćuczynienia obliczana jest proporcjonalnie do długości trasy. Maksymalnie może ona wynieść 600 EUR.

Odszkodowanie – niezbędne dokumenty

Nim wystąpisz do firmy transportowej o świadczenie kompensacyjne, przygotuj:

  • kartę pokładową,
  • bilet,
  • powiadomienie o odwołaniu lotu,
  • rachunki i faktury, które poświadczają poniesione koszty w związku z podróżą (np. za przyjazd taksówką na lotnisko).

W formularzu o odszkodowanie podaj numer rejsu oraz planowaną godzinę startu i lądowania samolotu.

Co zrobić, gdy reklamacja zostanie odrzucona?

Jedną z przesłanek, na które może powołać się linia lotnicza, jest brak odpowiedzialności za anulowanie lotu. Takie stanowisko może przyczynić się do wydłużenia postępowania, ale da się je skutecznie podważyć. Jeśli chcesz uzyskać poradę eksperta, zapraszamy do kontaktu w sprawie odszkodowania i zwrotu za bilet od Lufthansy.

Comments are closed.