Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

logo

ul. Zabrska 14 / 14

40-083 Katowice

Jak dostać odszkodowanie za opóźniony lot w Ryanair? Sprawdź już teraz

Wybierasz się w podróż liniami lotniczymi Ryanair? Mimo że wielogodzinne opóźnienia nie zdarzają się bardzo często, dowiedz się już teraz, jakie prawa ci przysługują w wymienionym przypadku. Sprawdź, na jaką rekompensatę finansową możesz liczyć.

Rekompensata za opóźnienie samolotu Ryanair

U tego popularnego, niedrogiego przewoźnika, tak jak w przypadku zresztą wszystkich linii lotniczych, zdarzają się opóźnienia startu. W takiej sytuacji Ryanair proponuje pasażerom różne warianty rekompensaty:

  • zwrot pieniędzy w ciągu 7 dni za bilet (w przypadku spóźnienia powyżej 5 godzin);
  • darmową zmianę godziny rejsu;
  • odszkodowanie za opóźniony lot.

Co istotne, wybór innej godziny wylotu czy zwrot pieniędzy za bilet nie wyklucza starania się również o rekompensatę. Pasażer może złożyć wniosek o odszkodowanie za spóźniony samolot, jeśli winę za tę sytuację ponosi przewoźnik. Pamiętaj, że nie wszystkie spóźnienia wynikają z zaniedbań linii, niekiedy są one skutkiem zupełnie niezależnych od nich sytuacji, takich jak destabilizacja polityczna, bardzo niekorzystne zmiany pogodowe, wybuch wulkanu, tornado, śnieżyca itp. Niekiedy są efektem względów bezpieczeństwa, a czasem działań samych portów lotniczych. Jeżeli jednak masz podejrzenia, że zawinił Ryanair, sprawdź z nami, czy należy ci się odszkodowanie lotnicze w Ryanair.

Klient ma rok na złożenie odpowiedniego wniosku reklamacyjnego, który jest dostępny m.in. na stronie internetowej przewoźnika. Może otrzymać do 600 euro, a konkretna kwota zależy od długości trasy przelotu:

  • za trasy powyżej 3500 km należy się do 600 euro;
  • od 1501 do 3500 km – 400 euro;
  • do 1500 km – 250 euro odszkodowania lotniczego.

Wraz z wnioskiem należy przedstawić koniecznie odpowiednie dokumenty poświadczające zakup biletu na dany lot, np. bilet, numer rezerwacji, kartę pokładową, a także dobrze jest dołączyć rachunki za zakupy (jedzenie, wodę, środki higieniczne itp.) dokonane na lotnisku podczas czekania na samolot.

Pomoc od doświadczonej firmy

Często walka o odszkodowanie od linii lotniczej jest długa i trudna. Dokumentacja, wnioski i obowiązujące procedury są niełatwymi działaniami dla pasażerów. Dlatego warto w takim przypadku powierzyć czynności związane z uzyskaniem rekompensaty firmie zajmującej się tym od lat zawodowo. Zachęcamy do kontaktu z nami i przedstawienia swojej sytuacji. Dzięki dużemu doświadczeniu i wiedzy w zakresie przepisów, jesteśmy w stanie skutecznie walczyć o należne świadczenia dla naszych Klientów.