Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

logo

ul. Zabrska 14 / 14

40-083 Katowice

Czy w przypadku lotu z przesiadką mogę uzyskać odszkodowanie za cały lot?

W niektóre części świata nie jesteśmy w stanie dostać się inaczej, jak tylko wybierając rejs z przesiadkami. Czasami jest to także znacznie tańsze rozwiązanie niż lot bezpośredni. Jednak może zdarzyć się, że harmonogram czasowy naszego przelotu zmieni się i z jakichś przyczyn nastąpi opóźnienie. Czy wówczas przysługuje nam prawo do tego, aby starać się o odszkodowanie od linii lotniczych?

Zanim zaczniemy się starać o zwrot pieniędzy za opóźniony samolot…

W przypadku rejsu z przesiadką w obrębie Unii Europejskiej, jak i poza nią, warto upewnić się, czy wszystkie loty kupiliśmy w ramach jednej rezerwacji, czy też osobno. Tylko pierwsza opcja będzie kwalifikować się do rekompensaty za opóźniony lot. Czas przybycia do miejsca docelowego powinien przekroczyć co najmniej trzy godziny od tego, który mamy wpisany na bilecie. To kolejny warunek, jaki musi być spełniony, aby starać się o zwrot pieniędzy.

Czasami przyczyna opóźnienia samolotu nie jest zależna od linii lotniczych. Dotyczy to tzw. nadzwyczajnych okoliczności, takich jak np.:

  • złe warunki pogodowe,
  • nagłe przypadki medyczne,
  • zamknięcie przestrzeni powietrznej,
  • awaria systemu kontroli ruchu lotniczego,
  • akt terrorystyczny/sabotażowy.

Jeśli wystąpią one akurat podczas naszego lotu, wówczas nie będzie nam przysługiwać prawo do odszkodowania. Gdy jednak odpowiedzialność za opóźnienie lotu będzie po stronie przewoźnika, wówczas możemy złożyć wniosek o rekompensatę.

Jak liczy się odszkodowanie za opóźniony lot z przesiadką?

Kiedy więc nie zdążymy na kolejny lot w ramach rejsu łączonego lub ostatecznie dotrzemy do docelowego miejsca z ponad 3-godzinnym opóźnieniem, możemy podjąć starania o odszkodowanie. Nie ma w tym przypadku znaczenia, w jakim kierunku wybraliśmy rejs z lotniska znajdującego się na terenie Unii Europejskiej oraz ilu przewoźników obsługuje po drodze nasz przelot. Zwrotu pieniędzy domagamy się wówczas od linii lotniczych, które sprzedały nam bilet na przelot z przesiadką.

Problem częstych opóźnień wynikających z lotów przesiadkowych to kwestia, z którą nierzadko mierzą się pasażerowie. Jednak zarówno rozporządzenie Wspólnoty Europejskiej 261/2004, jak i niedawny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dają prawo do wnioskowania o rekompensatę. Uzyskiwanie odszkodowań jest naszą specjalnością. Jeśli będziesz potrzebować profesjonalnego wsparcia na etapie wypełniania wniosku o zwrot pieniędzy lub na każdym innym, służymy naszą znajomością przepisów prawnych, doświadczeniem oraz skutecznym działaniem.

Comments are closed.