Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

logo

ul. Zabrska 14 / 14

40-083 Katowice

Czy można uzyskać odszkodowanie za odwołany lot przez pandemię koronawirusa?

Choroba COVID-19 skutecznie sparaliżowała wiele przedsiębiorstw. Skutki światowej pandemii odczuwają takie branże jak m.in. turystyka, lotnictwo, transport. Wiele lotów zostało albo ograniczonych, albo odwołanych bezterminowo. Koronawirus zaskoczył również turystów. W trudnej sytuacji znaleźli się ci, którzy przebywają na zagranicznych wakacjach w różnych zakątkach świata i mają problem z powrotem do domu. Nie ziściły się ponadto plany tych, którzy mieli zarezerwowany wypoczynek poza Polską, a ich loty zostały nagle odwołane z powodu pandemii wirusa. Jakie prawa przysługują w tej sytuacji pasażerom? Czy należy im się rekompensata? Zapraszamy do lektury!

Czy dostanę odszkodowanie od linii lotniczych za odwołany lot?

Twój samolot został odwołany w związku z wybuchem epidemii koronawirusa? Jest to sytuacja nadzwyczajna, która zwalania przewoźnika od wypłaty odszkodowania za lot, który się nie odbył. Jednak dzięki Rozporządzeniu (WE) 261/2004 pasażerowie mogą starać się o zwrot pieniędzy za bilet. Należy się w tym wypadku skontaktować z liniami lotniczymi.
Jeśli natomiast Ty jako pasażer sam zdecydujesz się odwołać podróż, to rekompensata będzie zależała od jej rodzaju (czy była bezzwrotna, czy nie), a także od indywidualnych możliwości przewoźnika. Kwestię wszelkich zwrotów poniesionych kosztów regulują zazwyczaj Ogólne Warunki Przewozu i regulamin danej firmy transportowej.

Czy mogę starać się o zwrot pieniędzy za opóźniony lot?

Co w sytuacji, gdy Twój lot został opóźniony z powodu koronawirusa? Podobnie jak w przypadku odwołanego rejsu i tu również nie należy Ci się odszkodowanie lotnicze. Opóźnienie samolotu jest bowiem interpretowane jako skutek wystąpienia okoliczności nadzwyczajnych.
W normalnych warunkach, jeśli rejs nie doszedłby do skutku z winy przewoźnika lub byłby spóźniony o co najmniej 3 godziny (np. z powodu błędu operacyjnego linii lotniczych, braku samolotu, braku załogi itp.), to wówczas mógłbyś liczyć na rekompensatę pieniężną. Jej wysokość byłaby uzależniona od długości trasy i wynosiłaby od 250 do 600 euro.

Obecna sytuacja zmusiła przewoźników to wydania specjalnych komunikatów. Informowali w nich o zmianach w zakresie świadczonych usług i proponowali alternatywne opcje. Zaoferowali m.in. takie formy odszkodowania jak np. zamiana odwołanego przelotu na voucher czy zmiana terminu podróży.

Jeśli będziesz potrzebował więcej informacji w tym zakresie – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Gdy nie wiesz, w jaki sposób możesz starać się o zwrot pieniędzy za kupione bilety, również pomożemy Ci w tej procedurze!

Comments are closed.